Telefon:+45 21 28 93 94
menu button
  • Læge:

    Hvis din læge bor mere end > 15 km fra din kommende bopæl, så kan der være behov for et lægeskifte. Er du i tvivl så kontakt vores centersygeplejerske.

     


  • Ledsagelse til sygehus, læge eller lign skal som udgangspunkt foregå med dine pårørendes hjælp.

  • Medicin/apotek:

    Når du flytter ind hos os, vil vi gerne hjælpe dig med din medicin. Det vil sige, at vi kan hjælpe dig med at dosere medicinen op i æsker, bestille nyt medicin, kontakte egen læge ved behov og lave en årlig gennemgang sammen med din læge. Vi vil også hjælpe dig med at huske medicin i dagligdagen. Din medicin kan opbevares i et aflåst skab på din stue.

    Du kan enten få dine pårørende til at hente din medicin på apoteket eller du kan lave en aftale med Hobro Apotek om at få det bragt ud. En udbringning koster pr gang kr. 12,75.


  • Man kan oprette sig som kontokunde, det koster kr. 18.75/ mdr. Hermed er det muligt at få tilsendt et månedligt kontoudtog og opkrævning eller at oprette sig som PBS kunde.

    Du kan henvende dig direkte på apoteket for at blive PBS kunde eller vi kan rekvirere en blanket fra apoteket og sende retur i udfyldt tilstand.

  • Tandlæge:

    Du kan beholde din nuværende tandlæge.

    Har du svært ved at komme til klinikken kan du benytte dig at Mariagerfjord Kommunes tilbud om omsorgstandpleje. Denne ordning tilbyder dig regelmæssig eftersyn, justeringer og tandpleje ved behov, uanset om du har egne tænder eller protese, samt en vurdering af behovet for tilsyn hos en tandlæge.


  • Du skal ansøge om omsorgstandplejen gennem kommunen. Det koster årligt et gebyr på kr. 516. Vi kan være behjælpelig med ansøgningen

  • Fodterapeut:

    Har du behov for fodpleje kan du frit benytte den fodplejer, du kender. Alternativt har vi aftale med fodplejer, der kommer jævnligt i huset. Afregning efter aftale med den enkelte fodplejer.

  • Frisør:

    Der kommer jævnlig en frisør på friplejehjemmet, hvor vi kan hjælpe dig med at bestille en tid. Afregning efter aftale med den enkelte frisør.

  • Hjælpemidler:

    Når du flytter ind hos os, skal du som udgangspunkt medbringe de hjælpemidler, du har fra eget hjem. Vi vil altid være behjælpelig med at finde de rette hjælpemidler og ansøge herom ved kommunen.

    Har du behov for lift, er der loftslift i alle soverum

  • Kørsel:

    Der kan ansøges om kørselsbevilling gennem kommunen. Information om ansøgningsprocedure findes på kommunens hjemmeside. Vi kan hjælpe med at bestille kørsel.

  • Postkasse:

    Du får din egen postkasse ved indgangspartiet. Som beboer skal du eller dine pårørende tømme postkassen. Du kan evt. efter aftale få hjælp af personalet. Nøgle udleveres ved indflytning

  • Husdyr:

    Du kan medbringe eget husdyr efter aftale med ledelsen. Du skal selv kunne passe dit husdyr, herunder fodre det, klare rengøring og evt. luftning. Dit husdyr må ikke udgøre en gene for de andre beboere. Det kan være nødvendigt at tage hensyn til andre beboere med allergi overfor dyr.

  • Rengøring:

    Du vil som udgangspunkt blive visiteret til rengøringshjælp, hvis du ikke selv kan gøre rent. Rengøringen omfatter almindelig rengøring af alle rums flader og gulve, samt toilet og bad. Det omfatter ikke vinduespudsning eller hovedrengøring.


  • Du kan selv medbringe rengøringsartikler eller købe hos os. Ved eget indkøb skal alle produkter bære svanemærket

  • TV:

    Der er Tv adgang i alle boliger til DR's kanaler. Du skal selv betale licens. Man bestiller/betaler selv øvrig TV-pakke gennem en TV udbyder ex. Boxer, Yousee

  • Samtykke:

    Du skal give samtykke til, om vi må kontakte og informere dine pårørende ved behov. Det er kun dig, der bestemmer, hvem der må vide noget om din person.

    Du skal også give samtykke til, at vi må kontakte egen læge eller sygehus ved behov.


  • Vi behandler selvfølgelig alle dine oplysninger med den største fortrolighed og jf. persondataforordningen.

    Som ansatte er vi alle underlagt tavshedspligt.

  • Service-pakker

    Vi har forskellige servicepakker, hvoraf flere er obligatoriske.

    Kostpakke: (obligatorisk)

    Du skal betale for kosten (Fuldkost) kr.  3597,- pr. måned.

    Fuld kostpakke indbefatter alle hovedmåltider og mellemmåltider. Ved behov for specialkost ex diabetes kost, tygge/synkevenlig kost, aftales dette individuelt med produktionskøkkent og i et samarbejde med centersygeplejen. 

    Rengøringspakke: (obligatorisk)

    Rengøringsartikler til egen bolig og fællesarealer. kr. 175,- pr. måned

    Godkendte rengøringsmidler til anvendelse i bolig og fællesarealer
    Rengøringsartikler ex. kost, spand, støvsuger, mopper med tilbehør
    Toiletbørste, og toiletrens
    Svaber, affaldsposer, papirhåndklæder, håndsprit og håndsæbe i dispensere
    ​Lån af spisestykker

    Underholdningspakke: (obligatorisk)

    Blomster og pynt til fællesarealer. Kr. 75,- pr. måned

    Blomster og dekorationer til årstiderne, fællesareal 
    Lys, duge og servietter, fællesareal
    Øl, vin og vand ved særlige lejligheder/ weekend
    Underholdningstilbud ex. musik, foredrag, indkøb til spil, film m.m. 

    Øvrigt salg til beboerne:

    Hygiejneartikler: Vi har et sortiment af de mest gængse artikler, der anvendes ved personlig hygiejne. 
    Vaskemidler: Vi har et sortiment af vaskepulver og skyllemiddel
    Disse artikler kan tilkøbes og afregnes på månedsbasis.

    Vask i i fællesvaskeri: ved behov kan dyne, vendelagner, liftstykker o.lign vaskes og tørres i vores store industrimaskiner. Dette vil være med en separat afregning.

     

     

læs cookie politik
Luk vinduet igen Cookies

Som de fleste andre hjemmesider, bruger denne hjemmeside cookies. Når du bruger hjemmesiden, accepterer du samtidig vores brug af cookies.

 

Hvad er cookies?

En cookie er en lille tekstfil, der gemmes på din computer, tablet eller smartphone, som indeholder oplysninger om din færden på en hjemmeside. Filen er ikke skadelig og kan ikke indeholde virus eller skadelige programmer.

 

Oplysningerne er anonyme, og vi kan derfor ikke se, hvem du er. Vi bruger informationerne til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig og målrettet - og vi videregiver aldrig oplysninger til andre.

 

Hvilke cookies bruger vi og hvorfor?

Denne hjemmeside bruger følgende cookies:

  1. Session cookies
    Session cookies er nødvendige for at holde en forbindelse mellem din computer og hjemmeside kørende. Den bruges fx i vores webshop, som du ikke kan bruge, hvis du har slået cookies fra. Session cookies slettes igen, når du lukker din browser.
     
  2. Persistent cookies
    Persistent cookies bliver gemt på din computer for at huske de valg, du har foretaget på siden. Vi bruger informationerne til at se, hvilke sider brugerne besøger og hvornår, så vi kan forbedre hjemmesiden. Persistent cookies slettes 1 år efter dit sidste besøg på hjemmesiden.
    Vi gemmer også krypterede oplysninger om brugernavn og password, når du gør brug af hjemmesidens log-in funktion. Cookien bruges for at huske dig, når du vender tilbage til hjemmesiden, så du ikke skal logge dig ind igen. Cookien er en persistent cookie og slettes 1 måned efter, du sidste gang har logget ind.
     
  3. 3. parts cookies
    3. parts cookies er cookies, der efterlades af en 3. parts hjemmeside eller program. Fx benytter vi sociale tilføjelsesprogrammer fra Facebook, så du kan ”Synes godt om” vores side.
Hvordan kan jeg undgå og slette cookies?

Du styrer selv, om du vil acceptere cookies. Det gør du i indstillingerne i din browser. Hvis du slår cookies fra, kan der dog være funktioner, der ikke virker på hjemmesiden.

 

Har du accepteret cookies, kan du slette dem igen. På hjemmesiden minecookies.org kan du se, hvordan du sletter cookies alt efter, hvilken browser du benytter.

 

Hvor kan jeg få yderligere information og klage?

Hvis du har spørgsmål til hjemmesidens brug af cookies, ønsker flere oplysninger eller ønsker at klage over hjemmesidens brug af cookies, kan du henvende dig til os.

Hobro Friplejehjem S/I
Adelgade 8, 2.
9500 Hobro